söndag 17 augusti 2008

Sköna hem

Jag köper de flesta husen och lägenheterna jag tittar på. Jag flyttar in i dem. Jag planerar och bygger om, jag blåser ut rummen så att det bara blir tomma skal och bygger nytt. Ibland bevarar jag allt, fina detaljer som håller hussjälen kvar. Målar, snickrar och fixar. Jag lever ett tag i dem, dröjer mig kvar. Har trevliga middagar och fester med vänner. Tänder ljus. Sitter uppkrupen i fönsternischer, olika soffor och fåtöljer, framför brasor med härliga böcker eller macen. Jag läser läxor med killarna. Tjuvlyssnar vid deras dörrar när de blir tonåringar. Håller K i handen när de flyttar därifrån. Jag prövar att leva i lägenheterna eller i husen ett tag.

Sen börjar jag om när nästa husvisning äger rum. Just nu bor jag på en liten hästgård på Gotland. Den har stora möjligheter ojojoj.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Själv ser jag alltid mina barn om några år springa och jaga varandra genom rummen (i de lägenheter vi tittar på). Mysigt eller icke-mysigt? Det är där det står eller faller.