måndag 29 december 2008

Djuriska

Idag medans K var och handlade skumpa och annat gotta till nyår, passade jag på att ta en brottningsmatch med overallerna i hallen. När jag äntligen vunnit matchen och overallerna snopna satt på varsin unge tog jag F på axlarna och A i handen och gick till lekparken härintill. Där finns det också lite djur. Först hälsade vi på fåren och getterna.

- Määähähäää låter fåren och getterna, sa A, det är därför de får bo tillsammans mamma, de pratar ju samma språk. Eller hur? Fast getterna har lite dialekt. De låter inte riktigt som fåren mamma.

Vi hälsade på tupparna och hönorna, kaninerna och tillslut grisarna. F satt och hoppade på mina axlar och upprepade hela tiden Dää dää dää dääää och pekade och pekade på alla djur och var helt tokglad. Plötsligt var det en get där hos grisarna. A såg fundersam ut och jag visste att det snart skulle komma något ur honom.

-Undrar vilket språk de pratar nu mamma? Griska eller getterska? Vad tror du mamma?

1 kommentar:

Ulrika sa...

HAHAHA underbart!!!! Gott Nytt År på er!!