onsdag 5 december 2007

Har tomten tatuering?

Vi har skippat de där gamla chokladkalendrarna där chokladen är lika gammal som min mormor. Nu har vi istället en sån man måste lägga något roligt i varje dag. Idag fick A tatueringar i sin adventskalender och blev jättelycklig.

- Åååå va cooooolt! Har tomten också en tatuering mamma?

Jo, det kanske han har under alla tjocka röda kläder och frågade A vad han trodde.

- Klart han har! säger han säkert och tittar på mig som om jag vore korkad, sen funderar han lite. Jag har sett den mamma! Han har...han har en...tomtenisse på benet och visar på sitt ben där A svärdfisk med glitter sitter. Sen har tomten en...en sjörövare och spindelmannen hääär säger han och visar på armen där glittersjöhästen sitter.

Jippi...här kommer K, han har vaknat ur sin dvala. Hurra he is alive! Efter 16 timmars sömn. Det är mycket som har hänt på dessa timmar. Hans son kan nu stolt visa upp än så länge 2 st tatueringar. Hans fru har helt plötsligt slagit rekord i blogginlägg och skrivit på Petters blogg. Missat 5-års festen högst uppe i skrapan. Jajaja...det var säkert jätte tråå...kuuuul där! Grrr...

Nu ska jag fixa något gott att äta och försöka glömma bort festen vi missade. Kanske ska jag också tatuera mig? Tror det fanns en glitterbläckfisk kvar...

Inga kommentarer: