måndag 3 december 2007

Magsjukevardag

Hhumm...det blev inte så mycket skrivet som jag trodde. Ett enda inlägg och sen total tystnad. Totalt bäcksvart. Vad hände? Äh, jag får väl tolka det som att jag har ett liv trots allt. Fast att jag sitter i lägenheten mest hela dagarna och försöker få tiden att gå. Det verkar som om jag lyckas med det.

Idag är hela familjen hemma. Magsjuka, A min son har någon skum magsjuka som bara yttrar sig på nätterna, på dagarna är han så uttråkad att han får utslag. Jag och K ber till kräksgudarna om att bli förskonade från detta kräkshelvete. Skulle jag kräkas nu skulle ungen i magen troligen komma ut 10 veckor förtidigt. Och jag skulle bli den första som förlöstes oralt. Det kanske A kan skicka in till Gillisrekordbyrån. -Titta vad min vuxen kan!

Varför känns det som om varje gång man får magsjuka, är första gången man drabbas. Det blir blankt i huvudet. Vad kan man äta? Hjälp! Nu har ju vi tack och lov varit ganska förskonade från magsjuka. Peppar peppar ta i trä och smeker faneret på bordet. Jag önskade att jag kunde vara en sån där morsa som hade sina hemliga huskurer inlåsta i ett gammalt träskrin som man kunde plocka fram i nödsituationer. Idag till lunch gjorde jag iallafall maizenagröt med blåbär till A och kände mig som en ganska nöjd morsa tackvare min supermorsa.

Vi får se om det dröjer 2 månader till nästa inlägg. Nu vankas magsjukefika som består av te och skorpor. Mums!

Inga kommentarer: