måndag 29 september 2008

Pärlor on my mind

Vad har jag startat egentligen? Det är ju inte klokt! Här sitter jag med en stor hink framför mig med 20.000 pärlor i 10 olika färger. Som jag färgsorterar. Ja, jag är inte klok i huvudet någonstans men jäklar vad snyggt det blir i träfacken.

Jag har fått ett återfall efter att ha varit clean i 25 år. Nu har jag som sagt åkt dit och hamnat i detta pärlträsk igen. Jag är fast i pärlträsket det är tyvärr sant. Fast inte i det pärlträsk som Ann, min kära BB-mamma befinner sig i. Hon har trillat dit riktigt ordentligt. Hon har t.o.m. hemleverans på sina pärlor. Min hink fick jag hämta själv i affären. Men det finns ju pärlor och pärlor. Anns pärlor gnistrar lite mer än mina. Mina är i det finast plast.



Japp
! Jag sitter här hemma och lägger pärlplattor. Jag har stora planer för min plastpärlor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du är tillbaka! Trodde att du också hade gett upp bloggandet men det hade du inte som tur är! För nu hinner jag läsa din blogg när jag inte själv bloggar längre :-)! Kram Tia

Mija sa...

Åh hej Tia! Va kul att höra av dig, saknar dig min lilla cybervän. Hoppas att du och dina fina killar mår bra.

Faktum är att jag har tappat lusten lite grann efter att du slutade men samtidigt har jag så många bokstäver i mig som vill ner på pränt. Det finns bara ingen tid till att skriva längre. Men jag ska bli bättre på att skriva än ett var tjugonde dag i alla fall. ;)

Kram