fredag 26 september 2008

Vad ska man tro på?

Nu skulle man ju kunna tro att foglossningsmorsan gett upp det här med bloggandet. Men nu sitter jag här i soffan igen och försöker blåsa liv i den. Det var nära ett tag att foglossningsbäckenet höll på att flaxa ut i cyberrymden för gott. Jag orkade helt enkelt inte med den ett tag. Verkliga livet kom emellan. Visserligen skulle jag önska att min verkliga foglossning skulle kunna försvinna för gott, för den gör sig fortfarande påmind och verkar inte vilja försvinna.

Få se nu, sist jag skrev så var det bajsäventyret med lilla F och dyra taxiresor. F är ett normalt bajsbarn numera. Han har också ingått i den Svenska Kyrkan och hans kära mor läste en text inför den fina församlingen och Gud och hoppades på att ingen hörde hur falskt det lät när hon tackade Gud för sina barn.

Men kanske Gud ändå finns och hörde hur ironiskt jag läste för F drabbades av hög feber i dagarna tre. Vad ska man tro på? Finns det en Gud? Nej, jag tror på tredagarsfebern.

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Man tror väl det man tror, antar jag. Svårt att ändra på. Själv har jag svårt att förstå varför man döper sitt barn i kyrkan när man inte tror på Gud. Det är absolut ingen kritik av dig (eller er). Du är ju en av mina favoriter här i bloggvärlden, jag älskar dina kommentarer, och tycker du verkar både smart och rolig. Så du får gärna förklara det för mig någon gång. :) Men jag är nog ovanligt rabiat när det gäller religionsfrågor eftersom mitt konstiga intresse för religionshistoria har fått mig att läsa mycket och skapa mig ganska starka åsikter i frågan. Kyrkor är vackra och fina och själv kan jag digga kyrkomusik ganska mycket ibland och har själv sjungit mycket i kör. Har dessutom varit på diverse öppna förskolor och sångstunder i kyrkans regi. Men att döpa ett barn är ju verkligen en rit där man införlivar barnet i den kristna församlingen. För övrigt skulle det vara roligt att ses IRL någon gång, som du skrev för länge sedan. Var det inte Skånegläntan du föreslog? Förlåt att jag svamlar på här i din blogg, hihi. Jag ska stoppa nu. Är lite slut i rutan.. Ha en fortsatt bra helg. Kul att du bloggar föresten. :)

Kajsa sa...

Ja och som jag då glömde tillägga tror jag inte på Gud. Inte ett dugg. Snarare då på tredagarsfebern. ;)

Mija sa...

Jag skulle gärna vilja svamla vidare mig dig IRL. Lets date. ;)

...och nej nej Kajsa, sluta inte att svamla här hos mig. Du är ju typ den enda som vågar lämna kommentarer. Du får lämna hur lååånga som helst. Jag älskar det. Tack för dina fina ord.

Ja det här med Gud och dop, fy, det är verkligen inte min grej. Vi fegade ur redan från början med A och då var det liksom bara att fullfölja med F. Usch! Ja, jag vet. Det är illa. Slappt och bläää...men we did it only for svärmor. Vilken respekt va? :) eller bara fegt...

Kram