torsdag 26 juni 2008

Det går framåt eller var det bakåt?

Nu har jag rotat fram mitt gamla bälte. Tro inte att det är något snyggt läderbälte som jag har hittat. Nej, det är mitt fula gråa tråkiga stödbälte som jag hade när jag var gravid. Eftersom foglossningen har kommit tillbaka och jag sitter återigen med TENs apparaten morgon och kväll kan det ju inte skada att klämma åt höfterna lite när jag går här hemma med lilla F, eller lilla och lilla. Han är rätt så stor nu, han ligger just för tillfället och försöker kämpa sig till en leksak som ligger 2 cm bort.

Han rullar nu också. När jag och A skulle gå till dagis imorse och jag skulle hämta honom från hans filt på golvet. Låg han inte där. Hann bli lite kallsvettig för en sekund tills A skrattade och frågade varför jag hade lagt honom under bordet i vardagsrummet. Det tyckte han var tokigt.

Det är nog just F som orsakat att foglossningen har kommit tillbaka, fast inte helt och hållet. Jag måste t.ex. sluta att sitta i skräddarställning när jag ammar, sluta att bära och kånka upp fullproppade kassar med mat, dagispåsen, F och skötväskan. Samtidigt. Måste också sluta att göra som pappa, stega, pappa stegar upp gotland, jag stegar upp gatorna här hemma. Måste sluta...

Nej, jag måste verkligen sluta skriva och hjälpa F moppa golvet med en riktig mopp för annars lär F får en allergichock eftersom han ligger och ålar sig framåt och suger på golvet.

Inga kommentarer: