måndag 9 juni 2008

Vänsterprassel med Jamie










Sitter här med sprillans ny bok. Den luktar så gott. Jag dreglar när jag sakta bläddrar i den. Inte för att boken är ny eller att den luktar gott. Det är de fantastiska bilderna och recepten. Jag har fått min första Jamie Oliver bok. Har inte varit sugen på dom tidigare. Men den här kunde jag bara inte motstå. Den är så snygg. "Hemma hos Jamie", Fyra årstider i köket". Den innehåller allt som får mig att bli knäsvag och yr. Mat och odling. Börjar genast längta ut till landet där jag drömmer om att vi ska ha ett fint hus med en härlig trädgård. Bläddrar vidare i boken, suger in lite saliv från mungipan.

Åhh, vad ska bli den första maträtt, som jag ska göra?

Kanske blir det jordgubbssallad med prosciutto och halloumi eller grillad marulk med en ljuvlig gryta på rosenbönor. Men rökta rödbetor med grillad oxfilé och kesodressing låter ju också himla gott så den kanske. Nej, det bli risotto med grillad svamp för där har jag alla ingredienserna hemma.

Ohlalaaa vad gott det ska bli...

Inga kommentarer: