torsdag 23 oktober 2008

Hej hej fas

Det är kanske för tidigt att ropa Hej! men kan det vara så att F är på väg in i en ny fas, en av alla dessa faser som det pratas om. BVC-sköterkan pratar tex hela tiden om dessa faser. Vad är en fas och hur många finns det?

Jag har berättat om vagnproblemet och nappflaskproblemet. Bett om lite råd. Men det svar jag får är att F är nog i en fas (??) eller att det är tänderna. Jamen i så fall är han hela tiden i en fas. I samma fas. Jag köper inte det längre. Inte heller att han är lite (lite?) jobbig nu när hans tänder ska komma. Så, om han nu har gormat och protesterat i 6 månader för att han inte vill sitta i vagnen beror på tänderna. Då förväntar jag mig att det inte är små gulliga mjölktänder som kommer, utan att det är visdomständerna som kommer.

Hur kan det vara så att tandproblemet uppstår bara när vi åker vagn. För F är ju världens underbaraste unge annars, när vi inte åker vagn.

Men Hej! det känns som om han har lugnat sig lite nu, han protesterar lite grann men sen sitter han där i sin vagn och är ganska nöjd och ropar på löven som virvlar förbi. Igår somnade han till och med på väg till dagis. Både jag och A tittade på varann och kunde inte fatta att det var sant. Så igår fick jag och A en lugn promenad till dagis. Tack för det F! Vi behövde inte plocka fram megafonerna när vi skulle prata till varann utan vi kunde gå och hålla varann i händerna och bara njuta av det vackra höstvädret. Mer sånt.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Äh vadå? En del barn gillar ju inte vagn. Det måste väl BVC känna till, eller?