torsdag 9 oktober 2008

Nattsvart

Läser DN i soffan med en kopp te medans F sover och A kollar på barnkanalen. Det är ju inte direkt rubriker som man blir pigg av eller direkt positiv av. Stora svarta bokstäver KRISEN FÖRVÄRAS BÖRSRAS ORO VOLVOS MASSVARSEL hotar en när man tittar på första sidan.

Sorry K, din pappaledighet ser inte så hoppfull ut, det är snarare nattsvart, inte för att jag tänkt söka jobb hos Volvo men jag ska nu ge mig in i denna karusell och söka jobb och det ser ju inte direkt ljust ut för en arbetslös dansare. Eller hur var det nu Kajsa? ;)

4 kommentarer:

joli sa...

Du får inte ge upp innan du ens försökt. Jag tror på dig, kom igen innan dagarna är slut.

Mija sa...

Joli: Nejdå, jag har inte gett upp för jag har som sagt inte ens börjat. Det är nästan ett helt år kvar tills F börjar på dagis, innan dess ska jag hitta mig något att sysselsätta mig med.

Jag är inte orolig, jag reflekterade bara över hur nattsvart förstesidan på DN såg ut. :)

Kajsa sa...

Nä, det har du rätt in. Svart svart svart! Jag måste också ut och söka nya dansuppdrag snart och det ser ju onekligen inte så ljust ut. ;)

Leo sa...

Gud som det kliar i fingrarna när jag läser din blogg! Är så sugen att skriva lite...bara lite men jag känner ju mig själv. Lagom existerar som bekant inte :-). Lycka till med dansuppdragen! /Tia