måndag 5 maj 2008

Det luktar surt och gammalt

Idag när jag hämtade A från dagis såg jag på engång att hans fröken hade något jobbigt att berätta. Ånej tänkte jag, vad har hänt nu då. A var okej för han hade jag redan kramat om, så vad kan det vara. Fröken drog på det. Märktes att hon verkligen inte ville ta i det. Att det var som en äcklig sur stinkandes disktrasa. Vi pratade om allt möjligt, hur A hade haft det, att grodynglen bara låg på botten och om vädret. Till slut sa hon att hon hade något tråkigt att berätta. Oj, vem har dött? För hon hade tårar i ögonen och såg verkligen ledsen ut.

Herregud mänska ut med språket.

Nej, det var ingen som dött, tack och lov, utan det var andra dagisfröknar som hade klagomål på mig. VA??? Vad har jag gjort??? Tydligen är det några, två stycken fröknar, som klockar alla föräldrar när de kommer och går. WTF???

Då F har kommit till världen får ju A bara gå på dagis halvtid. Mellan 9-15. Ibland har jag kommit försent. Jag har kanske kommit kvart över tre. Det har jag varit medveten om men det kan ha berott på att F precis när vi ska gå lägger en bomb i blöjan. Hhumm...vad gör man då? Går ut och låtsas som jag inget märkte eller byter blöjan? Eller att F tokskriker och tokskriker för att han då hade tokont i magen, ska jag ignorera det och packa ner honom och gå för att snart är klockan tre och då måste A ha lämnat dagisplatsen för annars får jag en bock i kanten av de två fröknarna som inte vet vad flexibilitet är.

De gånger jag har kommit försent har jag ringt mina kära söta dagisfröknar och de har lugnt sagt att jag inte behöver stressa. De Förstår. Vad har de andra fröknar med det att göra egentligen? Sura gamla disktrasor.

Stackars A:s fröken hon tyckte inte om det här. Hon tyckte det var störtlöjligt att vuxna människor ska hålla på så. Hon skämdes att behöva prata om det. Men jag sa att det var lugnt och att hon kunde hälsa de gamla sura disktrasorna att det fortfarande dras för heltid på kontot varje månad. Så ingen är perfekt.

Inga kommentarer: