söndag 4 maj 2008

Duvbebisar

Ja, jag ska gå in snart. Ska inte vara så envis att jag sitter här ute hela natten. Men det är ju otroligt att det är så varmt nu. Härligt!

Ville bara tala om att utanför vårat köksfönster så väntas snart små ägg. Det är ett duvpar som snart kommer att ruva på ägg. Vi följer med spänning A, K och jag. Jag ska ta bilder så även ni får se. Duvparet som jag tror är duvsorten ringduva, tror inte att det är skogsduva och verkligen inte stadsduva, men de har i alla fall byggt så flitigt ett fint litet bo alldeles utanför oss. Trevligt!

Något som jag verkligen har tänkt på är att jag nog aldrig har sett just duvbebisar. Jo, en gång. Men tänk egentligen på alla duvorstan som dräller omkring som rastlösa tonåringar. Alla miljoner. Det är bara stora duvor. Var är bebisarna?

Inga kommentarer: