söndag 11 maj 2008

Lavendel Superskate

Adidas Flavours of the World Lavendel. Mina fina sneakers ute på premiärwalk med F i vagnen. Sovandes. Alltså F. Det är nu för tiden ovanligt att F sover i vagnen eller sover överhuvudtaget. Han har bestämt sig för att det är mycket roligare att vara vaken och det är det ju. Negativt är att för en liten 2,5 månadars bebis så funkar det inte riktigt att vara vaken jämt. Så han kämpar att skratta och gurgla och sprattla in i det sista. Somnar en kvart, skrattar lite, somnar en halvtimme, gnäller för att han verkligen är jätte trött men skrattar lite till och somnar lite lite till och vaknar...

Jag skulle kunna fortsätta men det blir liksom inte så roligt att läsa då. Positivt är att jag får sova jättebra på nätterna. Men det vågar jag knappt skriva, i alla fall inte säga högt för då kanske F hör det och bestämmer sig för att vara vaken då istället.

Idag sov faktiskt F, hör och häpna i TRE timmar nästan fyra i sträck. Vad gjorde vi då? Åkte in och köpte kallingar till K. VA???!! Jo, det är sant. Vi spenderade de timmarna i affärer. Fast det var skönt. Vi mumsade chevre med fikonmarmeladmackor och handlade kallingar. Härligt söndagsnöje. Hittade en väska till mig som jag högt sa till K, ÅHHH VILKEN FIN VÄSKA! Hoppas han fattar. Det fanns bara en.

Inga kommentarer: