torsdag 15 maj 2008

Jag en superhjälte?

Pust! Det är snart 2 timmar kvar av denna dag. Låt det bli två lugna timmar utan kaos. Jag behöver det efter en dag med en liten febrig ynklig lillebror, en ivrig storbror som vill lära sig allt och helst allt och nu på engång, plus en svärmor som just i denna stund sitter på SöS akuten...

Hahaha...va? Vad hände?

Idag hade jag gärna varit en superhjälte med tre personligheter. Första personligheten en lugn tröstande mamma med super tålamod, den andra en super pedagogisk skolfröken som sitter inne med alla svar på alla tusen frågor och den tredje personligheten, en superhjälte som kan handskas med envisa svärmödrar som vägrar åka till akuten fast det gör ont i bröstet när man andas efter att man fallit och slagit i både revben och höft.

Men men jag är helt vanlig. Ingen superhjälte. Fast å andra sidan F sover fridfullt och A drömmer säkert om dinosaurierna vi läste om i FAKTABOKEN, hur tråkig som helst att läsa som gonattbok, jag försökte med Lill-Zlatan men icke. Faktaboken blev det. Svärmor, ja hon sitter ju på akuten. Så kanske ändå...

Inga kommentarer: