onsdag 23 april 2008

Pannkakor i rutschkanan

Oj, ikväll är jag trött. Fast härligt trött.

Kl. 13.30 börjades det. Då började jag steka pannkakor. Gungar F till sömns och packar ner honom i vagninsatsen. Packade picknick väskan. Ner med saft, kakor, bestick, tallrikar, muggar och sylt. Upptäcker att jag handlat en stor burk med svartvinbärsgele istället för drottningsylt. Könsord!

F vaknar. Gungar F och packar ner honom i vagninsatsen igen. Föröker kraffsa ihop allt snabbt. Så tar jag vagninsatsen, picknickväskan, filt och bärselen för att bege mig iväg.

Kommer till dagis. F vaknar. Gungar F och packar ner honom i vagninsatsen. Möter en lycklig A. Vi ska ha en hel eftermiddag i parken. Jag och A. Vi ska äta middag ute. Första gången i år. Ja, för F också. Vi hade det så kul, träffade även hans kompis Oscar med lilla syster och trevlig mamma.

Där satt vi ute i härliga solen allihopa och mumsade och busade.

Allt bus hamnade till slut hemma i badbaljan. Vattnet blev ganska snabbt ljusgrått från att varit klart och fint. Men det visar ju bara att dagen har varit lyckad för en liten kille.

Inga kommentarer: