torsdag 24 april 2008

Tvätt eller gala

Ånej ånej ånej ånej...

Nu måste jag ta ställning om jag ska gå på Vickans alias Fröken Anonym, Fröken fröken, Kreativaprocessen Frökens vernissage eller om jag ska låta familjen gå i skitiga svettiga kläder. Min dumma hjärna funkar inte. Jag har helt glömt bort denna fina efterlängtade vernissage. Å Vickan!

Det kanske är okej om jag låter familjen gå i skitiga svettiga kläder tills nästa tvättid inträffar om sisådär 2 veckor. På A kommer det knappt att märkas, han hinner ju knappt anlända till dagis förren han skitar ner sig. Så det borde gå. Det är värre med K, tror att det kan bli något samtal där mellan cheferna och K där det mycket troligt kommer att diskuteras hygien.

Jag vill inte mingla i tvättstugan bland smutsiga vittvätten, genom skitiga blåsvartatvätten och svettiga gulgrönrödatvätten. Jag vill inte hålla mjukmedel i handen och titta på snurrande gula tvättmaskiner. Jag vill inte höra torktumlarens dån och tvättmaskinernas utpumpande vatten.

Jag vill mingla runt bland fina människor. Hålla fint glas i handen. Titta på fina tavlor. Lyssna på musik. Träffa dig Vickan!

Inga kommentarer: