måndag 17 mars 2008

Klipp klipp klipp

Igår var vi som sagt hos mina föräldrar. Det var galet länge sen vi var och hälsade på dom. Närmare bestämt julafton. Sen efter det var det inte många utflykter för min del eftersom foglossningen var så jobbig. Men nu när fogarna har blivit spacklade och fixade så gott det går, är jag ute igen.

Vädret var ju vårigt som tusan igår. Så vi var ute hela dagen. A hjälpte morfar att samla ihop alla pinnar efter att Josef varit där och klippt plommonträdet. Sen gick han nöjt med skottkärran och slängde det bakom berget. F låg och sov i vagnen. Jag fick en sekatör i handen av mamma. Det skulle hon aldrig ha gjort för den släppte jag inte förren solen gått ner. Jag klippte och rensade rabatter. Klippte buskar. Klipp klipp klipp.

Det var så härligt. Jag mår så bra av att klippa buskar. Rensa. Kratta. Pilla i jorden. Jag borde verkligen få göra det varje dag. Jag tycker det. Klipp klipp klipp.

1 kommentar:

joli sa...

Du kanske skulle skola in dig som trägårdsmästare. Ditt nya yrke:)