måndag 24 mars 2008

Faster fult, moster mjukt







Nu kan jag även kalla mig Faster. Jag är en lycklig och stolt faster till...ja det får de stolta föräldrarna berätta först.

Men fy vad det låter illa. Faster. Varför klingar det så illa? Faster. Säg det högt. Faster. Faaaaaster. Det låter inte bra. Låter strängt. Usch! Fy vad orättvist, jag som har glasögon också. Jag är en faster med glasögon som gör mina ögon små och stränga.

Moster. Åhhh moster är bättre. Men det kommer jag aldrig att bli. Men just nu vet jag om en stolt moster. Moster Malin. Men hör ni vad soft det låter, Moster Malin. Vackert! Moster Malin har också glasögon. Men moster Malin låter mjukt och snällt så där kan inte glasögonen bli stränga.

Nej, det här måste jag göra något åt. Jag vill ändra faster statusen här och nu.

Inga kommentarer: