onsdag 26 mars 2008

På riktigt?

Snart ska vi ta och bege oss ut, jag och småkillarna. Det känns så stort att säga det eller skriva det. Alltså småkillarna, barnen, ungarna, kidsen. På något konstigt sätt känns det som om vi verkligen är en familj nu. En riktig familj. Mamma Pappa och två barn. Precis som om vi inte var en familj innan med ett barn. Nu med två barn känner jag mig helt plötsligt som en riktig mamma. Men vad är det här? Vaddå på riktigt? Klart jag var en mamma bara med A också. Men det blir så stort helt plötsligt. Allt är på riktigt. Verkligt. Nu.

Men vaddå, vad är då en riktig familj? Skärpning nu. Familj. En riktig familj kan ju vara precis hur som helst. Måste det vara barn inblandat? Måste det vara mamma och pappa? Ta porttanten här i huset. För henne är nog hennes katt, familj. Nynnande Farbrorn brevid som lyssnar på radio på högsta volym har en stor familj. Hela Sveriges Radio P4. En riktig familj?

Ska ta och packa in mina, riktiga, ungar för nu ska vi ut i snön. Ja, en av ungarna packar jag in i alla fall. Den andra lager på lager i Po.P overallen. Vi tar pulkan till Bvc tror jag.

Inga kommentarer: