söndag 30 mars 2008

#@&%#!?

Godmorgon! God morgon? Nja, ganska trött men det är morgon. En ny dag och den är faktiskt ganska god. Solen lyser genom Apple-märket på skärmen. Härligt!

F sover äntligen efter att ha hållit mig och K vaken genom hela natten. , nu mamma överdriver jag men från 03-06 så är det vakentid. Det har varit mycket skrik. Mycket skrik. Inget har varit skönt för honom. Jo, i 5 min eller högst en halvtimme sen måste man byta ställning och innan man kommer på vilken ställning han vill ha för den stunden så skriker han som en galning, eller så provar man med bröstet, nej det var nappen han ville ha. Stackars grannar. Undrar om F håller dom vakna? Än så länge har ingen pyjamasklädd ringt på dörren. När han är nöjd så charmar han en totalt med leenden och skrattgurgel den lilla rackarungen.

Jag tänker på de föräldrar som tappar huvudet. Förlorar förståndet totalt och skakar sin lilla bebis som bara skriker och skriker för att få den tyst. Hur tänker man då? Ja, tydligen inte alls eftersom man inte verkar ha något vett alls i huvudet.

Det är så sorgligt att de på BVC ska behöva dela ut broschyrer till alla nyblivna föräldrar. Broschyrer som handlar om t ex hur farligt det är att skaka sin bebis. Det är ju för fan inte klok. Det borde ju för helvete vara självklart att man inte skakar eller skadar sin bebis bara för att den skriker. Jag undrar varje gång jag läser i tidningen eller ser på nyheterna om barn som skadats eller mördats av sina egna föräldrar. Sina egna föräldrar. Vilka är dessa föräldrar? Varför skaffar dessa föräldar barn överhuvudtaget.

Nu funderas det på att även införa en kurs för blivande föräldrar som handlar om just detta. Man ska aldrig, ALDRIG, skada sitt barn. Tänk att det ska behövas såna kurser. Helvete säger jag!!!!

Inga kommentarer: