onsdag 2 juli 2008

2 x 180

Jag har hängt vid fotbollsplanen hela dagen. Tyvärr ingen grön fin oas utan en grå och dammig. Vi har sparkat grus och skrotat runtomkring grusplanen i timmar. Min livs längsta fotbollsmatch. Jag trodde matcherna var 2 x 45 minuter men den här pågick 2 x 180 minuter. Enda gången jag kunde locka iväg A var när jag mutade med en gräddbakelse från bageriet.

Så i halvlek gick vi till bageriet och käkade goda bakelser med färska frukter på. Försökte verkligen dra ut på fikastunden in i det längsta. Jag sippade och sippade och sippade. Små små sippar av kaffe. Min latte var iskall när jag tog sista sippen. A hoppade ner från stolen och ville iväg och fortsätta matchen. -Nuuuuu mamma! Koooooom då!

Nu ligger min lilla fotbollskille med röda fina kinder och sover gott. Jag ska nu ut till min lilla balkong och börja läsa körkortsboken. Tar nog även med något gott att dricka.

Inga kommentarer: