tisdag 1 juli 2008

Skulle jag vara lycklig då?

Om jag var rik. Skulle jag vara lyckligare om jag hade hämningslöst mycket pengar istället för som nu en sketen mammapeng? Tveklöst skulle jag säga som Carrie, absolutely fucking yes!!!

Blir galen på folk som har så mycket pengar att inte ens deras barnbarns barnbarns barnbarn kan spendera toppen av pengaberget. Nej, jag är inte bitter och avundsjuk. Säkert, verkligen inte. Eller jo det är jag. Kanske mest för att jag verkligen skulle vilja spendera hela skiten. Inte spara spara och lägga i högar som Farbror Joakim. Inte heller köpa mig ett eget palats till alla mina tusentals sneakers som jag säkert skulle ha. Jag skulle inte heller spendera pengarna till att köpa mig en förgylld toalett som jag kan skita i, inte heller göra mig ett eget gröna lund.

Nej, jag skulle överösa olika forskningslag med stålar. Skulle köpa upp alla Coca-Cola fabriker i tex Indien och stänga dem eller ialla fall se till att de inte slukar befolkningens livviktiga vatten ifrån dem. För det är ju förövrigt helt sjukt.

Fixa olika slags stipendier, utmärkelser, ge anonyma bidrag till föreningar, pensionärer, en diskmaskin och tvättmaskin till en barnfamilj, en resa till en sjukskriven tex. Jag skulle vilja starta vårdhem för tex pensionärer där allt ingick. Allt du skulle vilja ha eller uppleva på ålderns höst skulle fixas. Inget tjafs.

Sen skulle jag givetvis gå raka vägen till Mint & Vintage och handla som bara Julia Roberts kan i Pretty Woman. Bygga mig lite hus och kanske bli ekologisk mjölkbonde på gotland med en härlig prunkande trädgård som hönorna kan gå och leta mask i.

Lycklig...??? Är det lycka?

Godnatt alla rika med guldtoaletter, sov så gott!

Inga kommentarer: