tisdag 8 juli 2008

Ofrivillig Pimp My Ride

Idag är jag arg på Babyproffsen. Flyförbannad snarare. Fast jag är glad samtidigt för att meckarkillen förhindrade att F skulle få tinitus. Minsta lilla rörelse har fått vagnen att gnissla så högt att jag förstår varför F inte har gillat att ligga i den. Nu har jag fått alla slitna gnisslande plastdelar utbytta. Men på köpet blev jag rånad. Lurad. Det var som om jag plötsligt befann mig på drottninggatan och pekade på någon av de tre muggarna efter en pappersboll som aldrig fanns.

Jag hade tidigare ringt till Emmaljunga och frågat om man kunde köpa såna där plastdelar som nu var utslitna. Javisst kunde man det tjoade en emmaljungatjej glatt tillbaka i luren. Ja och vad kan de kosta då? Du får dem. Ok!?? Schysst!

Men nu har jag väntat och väntat och väntat och inga plastdelar har trillat ner på hallmattan. Ingen glatt tjoande emmaljungatjej har jag heller inte fått tag på igen. Så idag när jag råkade gå förbi Babyproffsen på Hornsgatan, tänkte jag, kanske de kunde hjälpa mig.

Självklart, jag har delarna i verksta´n säger meckarkillen, det fixar jag på en halvtimme. Jag tar 40 spänn styck för dem och en hundring för att fixa´t. Tänderna glimmade till i leendet jag fick av meckarkillen.

260 spänn blev en halvtimme senare 500 spänn. Hur gick det till?

Hur jag än förklarade att det var inte priset vi kom överens om, gav de sig inte. Nu hade de faktiskt gjort en totalmakeover på min gamla skruttvagn och det borde jag ju vara tacksam över ansåg de. Jo visserligen, men jag blev inte tillfrågad om jag vill ha denna makeover som jag förövrigt inte kan se med blotta ögat. Vagnen varken skiner eller glittrar. Inte heller har den fått några häftiga specialfunktionen efter deras kassa Pimp My Ride försök. Pumpa däcken kan ju knappast kosta 240 spänn.

Jag ville ju bara ha de fyra plastdelarna utbytta. Det var det jag lämnade in vagnen för och det var det jag ville betala för. Babyproffskvinnan sa att om jag inte betalade de 500 spännen skulle jag inte få ut vagnen. (?) För de kunde ju inte ta tillbaka totalmakeovern de gjort på vagnen. Det fattade jag väl. Jag blev så chockad av allt som ramlade ur denna kvinnas illröda mun.

Tog hennes namn, betalade och gick vidare.

Än är inte sista ordet sagt...vänta bara...nästa hållplats: allmänna reklamationsnämnden! För det är väl dit man vänder sig? Eller kan jag kontakta REA tro?

UPPDATERING: Nu har jag efter att fått prata med meckarkillen löst det hela. Det var ju faktiskt han som presenterade jobb och pris på ett väldigt dåligt sätt. Så nu får jag pengarna tillbaka. Men det var lite surt, han erbjöd sig att montera dit mina gamla delar istället om jag inte var nöjd. Klart som tusan att jag inte vill det. Jag vill överhuvudtaget helst inte dit igen utan hellre gå och spela fotboll med A.

1 kommentar:

Anonym sa...

Huga, då vågar jag mig väl inte in med en nedsliten Brio på Barnens Hus för att byta ut vissa vitala plastdelar, såsom bromsplupparna när vi återvänder till vårt kryp-in på hörnet. Di små får leva i viss osäkerhet även framöver!