söndag 6 juli 2008

Pinsamt enkelt


Men varför har jag inte gjort det här tidigare? Jag kan inte fatta det? Det är ju pinsamt faktiskt. Jag bakar jätte gärna så det är inte det att jag aldrig har bakat, men hur har det kunna gå 35 år innan jag bakar min första fillimpa? Är det bara för att det inte ha stått på löpsedlarna.

- HALLÅ! VÄRLDENS ENKLASTE BRÖD, FILLIMPA!

Sorry ICA, Konsum-Coop-kedjan, Willys och sorry Gamla Enskede Bageri jag bakar hädanefter mitt egna bröd. Är fortfarande i något slags chocktillstånd. 90 minuter tog det, från att jag plockade ut alla mjölsorter till att jag kan sätta tänderna i en färdig macka med ost på.

Underbart! Tack Josephine för ditt enkla recept.

1 kommentar:

joli sa...

visst är det härligt, ingen jäsning ingen knådning så att armarna storknar. Så gott och enkelt. Dessutom kan man ju variera mellan ett lila och ett grönt bröd om man vill :)