lördag 5 januari 2008

En lördags eftermiddag

A och jag har varit på kalas idag. Ett lagom stormigt 3-års kalas. Jag var den enda föräldern som stannade. Alla andra föräldrar lämnade sina kalasbarn och gick och gjorde sköna saker man kan göra utan sina underbara ungar. Hhummm...jaja...men jag fick tårta och ballong. Hahaha...någon förmån ska man ha för att man inte är så rörlig längre. Tack tack!

Jag sitter och tittar på mitt lilla TENs paket, ibland går jag fram och pillar lite på den. Attans att jag inte fick tag på mina övervakare Maria och Cecilia igår. Vill så gärna prova, men vågar inte för tänk om jag har fel program och sätter igång en förlossning som blir på tok för tidig. Nej, har jag väntat så länge på den kan jag gott vänta en dag till.

Nej, nu ska jag nog tända en skön brasa. Vända länstolen så att värmen från brasan tar bort det onda i ryggen. Ta min stora älskade turkosa Calle Forsberg kopp fylla den med ett gott te och sen läsa bok. A ligger uppochner i soffan och kollar på Pettson och Findus och K rensar äntligen, halleluja, bland alla sina papper och tidningar.

Ahhhh...härligt!

Inga kommentarer: