måndag 28 januari 2008

Slutspelsdags!



Nu är jag peppad. Oj vad det ska födas barn nu. Jag och K har varit på MVC idag och pratat med Maria angående den kommande förlossningen. Jag fick värsta adrenalinkicken av det. Vår barnmorska trodde att detta kanske var vårat sista besök där. För bebisen är nu väldigt redo eller det är rättare sagt min kropp som skriker,
- Är ni redo?
- Jag hör inte, Är ni redo??
Jag och K skriker upphetsat tillbaka,
- Vi är redo!!!
Sen går vi ihop och lägger händerna i en klunga och skriker.
- Åååååååååå krysta!
Kommentatorerna för dagen sitter redo, Arne Hegerfors med sidekick diskuterar upplägget. Hockeyorgeln spelar. Jag och K dukar upp dextrosol och saft. Publiken eller ja barnmorskor och sjuksyrror gör vågen. Nu kliver vi in i period 3.

Peppad, Oj, vad jag är peppad!

2 kommentarer:

MammaVictoria sa...

Nu jävlar...Det är bara att köra. ut med den nu så vi får veta vem den där foglossaren e?



pianogrejen får jag kolla sen..thomas står och trampar..!


rusa rusa

MammaVictoria sa...

Nej nu tycker jag det börjar glest här..föder du barn eller???