lördag 5 januari 2008

A vs bebis

Sitter och jämnför mödrahälsovårdsjournaler A vs bebis, det är ganska kul. De skiljer på sig faktiskt. Framför allt så trodde jag att jag var såååå mycket lättare den här gången. Men icke, oj vad mycket mer jag väger nu. Hahaha...

Vi tar graviditetsv. 32:

  • Vikt: 88 vs 93 (Herregud, jag har ju ingen våg hemma, så jag har noll koll på min vikt. Men jag kan glatt konstatera att julhelgen har gjort sitt.)
  • Symfus-fundus mått: 32 vs 33 (Mått på magen)
  • Hb, g/l: 130 vs 116 (bl a järnvärde)
  • B-glukos: 6,4 vs 7,5 (socker)
  • Blodtryck: 110/70 vs 140/75
  • Fosterläge: Huvud/Rörligt vs Huvud/? (Barnmorskan har inte skrivit in det)
  • Fosterljud: 140 vs 152
Är det bara jag som tycker det är roligt att jämnföra dessa siffror? Är jag en gravidnörd som sitter och jämnför? Jo, jag kan tänka mig en till som kan tycka att det är kul. Brorsans fru, som också är gravid.

Inga kommentarer: