fredag 11 januari 2008

Middag med Slash och gänget



Sitter just nu djupt i soffan med fötterna på pallen och med macen i knät. Jag är lite trött men jag får skylla mig själv det har ju varit roligt ikväll.

Vi fick trevligt sällskap till middagen. Vår kompis Micke hade snällt nog hämtat A på dagis idag. Gulliga han. Så när A och Micke med dottern C kom hem kunde jag ju inte släppa iväg dem. Kom in på fika! Efter en stund kom även Mickes fru Helena och deras äldsta son H. Wiiiiieeee!!!! Jag som knappt träffar människor längre låste snabbt dörren. Här kommer igen ut. Nu ska vi äta middag ihop.

Jag utmanade MickeGuitar hero III, han var nybörjare så jag tänkte att han blir en lätt match, men ack så fel. Det visade sig att den killen lärde sig snabbt. Han var grym tills Slash utmanade honom, då tog det stopp. Men det tycker jag bara är bra för då kan han hämta A fler gånger och fortsätta försöka klå Slash. Tyvärr kunde jag knappt spela ikväll, varje gång jag försökte fick jag såna grymma sammandragningar att jag tappade koncentrationen. Nej, det här är ingen bortförklarning. Det är sant, magen blev hård som ett bowlingklot. Det var nästan att jag föreslog att vi skulle spela bowling istället.

K hade handlat marshmallows på väg hem som ungarna kunde grilla i öppna spisen och det blev en succé. Kladdigt, tyckte lilla C, men älskade att peta med pekfingret på den smälta vita kladdbollen så att det blev låååånga strängar emellan.

Nu ska jag göra mig en kopp te och TENsa min rygg och njuta av den elektriska härligheten. Kanske försöka nosa om det finns någon choklad i huset för det hade ju varit pricken över det berömda i:et.

Inga kommentarer: