tisdag 5 februari 2008

Ett sätt att sätta igång...?

Ignorera. Ignorera smärtan. Ignorera foglossningen. Ignorera.

Nej, jag ska inte göra något dumt som äventyrar bebis eller mig. Jag vill bara få fart på det hela. Hjälpa till lite. Tänkte sätta mig och vika berget av tvätt som snart tar över vårat sovrum. WOW! Vilken utmaning va?

Men det är det för foglossningsmamman. Tänk om jag dessutom skulle försöka ta mig ner i källaren och mangla lakan och påslakan? Jag har typ manglat 3 gånger i mitt vuxnaliv, det var inte så roligt som jag minns det, som när jag och farmor manglade hemma hos henne i källaren. Men nu fjärde gången kanske jag får en bebis. Det vore något att berätta va?

Jätte pretto..."-jo ser ru, så stod jag där och manglade i mitt fina förkläde med volanger och så plötsligt..."

Ojoj, nej nu tar vi en sak i taget. Nu ska vi inte få storhetsvansinne. Mangla i källaren? Hahaha...vem tror jag att jag är.

Inga kommentarer: