torsdag 7 februari 2008

A sätter mamma på plats

Idag är A hemma med mig. Vi är snoriga och den där envisa hostan har kommit tillbaka. Grrrr...Nu måste vi försöka bli friska tills bebisen kommer. Det måste ske snabbt för nu kan bebisen komma när som helst. Min kropp övar redan ganska kraftigt och gör mig påmind om vad som väntar. Wiiiiiieeeeee.....

A försöker hela tiden få sin tråkiga höggravida-foglossningsmamma att sätta sig på golvet och leka med bilar eller med tågbanan. Men det är för mig ett helt omöjligt projekt. När jag ändå försöker sätta mig så svindlar det, det känns som om jag skulle vara jätte lång och att det är miltals med mil ner till golvet. Så det slutar med att jag halv-ligger-sitter i våran FATBOY. Jag fick ligga där ganska länge för jag insåg att det inte skulle bli lätt att ta sig ur. A tyckte det var utmärkt. Nu har han mamma på plats. Nu kan hon inte smita. Så där har har jag legat i några timmar nu och lekt alla möjliga lekar som har anpassats till saccosäcksläge.

Inga kommentarer: