lördag 2 februari 2008

Inte redo än, måste laga hockeyorgeln först!

Är det dags snart? Var inte det där en värk? Alltså värken värk. Jo visst var det eller inte.

Igår kväll trodde jag att nu är det dags. Nu laddar kroppen. Inatt händer det! Blev plötsligt rastlös i hela kroppen. Började kolla i BB-väskan, var allt med där? Fick ångest över att det var så mycket disk. Fick lite mer ångest när jag såg de 4 IKEA-påsarna med ovikt tvätt, skulle det vara så här när Anna skulle komma mitt i natten i väntan på att mina föräldrar skulle dyka upp och passa A. Skulle de få sitta här bland all disk och berg av ovikt tvätt och vänta på telefonsamtalet från oss. -Vi har fått en...

Nej, så skulle det inte bli. Jag kan göra det nu. Måste ändå göra något. För inte ville jag tänka på hur det kändes i min kropp. Jag ställde mig vid disken men det dröjde typ 2 sekunder så kom K och frågade vad jag pysslade med. - Vet du att klockan är 12? Gå och lägg dig istället. Men jag ville inte för tänk om bebisen skulle komma i natt? Det var jag inte redo för. Inte nu. Inte för att det var lite disk och ovikt tvätt. Jag var inte redo.

Igår blev jag plötsligt lite rädd. Men hallå vad har jag gett mig in på? Det här går ju inte. Jag har glömt bort hur man gör. Glömt bort hur man föder barn.

Allt pepp och adrenalin är nere på noll. Jag behöver några dagar till. Hockeyorgeln är trasig! Måste hinna lämna in den för reparation innan bebisen kommer.

Ligg där inne några dagar till. Snälla bebis. Tills hockeyorgeln är lagad.

1 kommentar:

MammaVictoria sa...

Bra, fint. Du det där med å föda e lugnt..och det andra allt det andra ordnar sig också. men tror att det är någon eller några dagar kvar. har en pastamaskin, sköna byxor en flaska champagne att leverera ju..!! nu får jag panik.! kram