tisdag 5 februari 2008

Rabarber och listor

De här tofflorna skulle jag vilja trippa omkring med hemma. Fina va? Rabarber heter dom. Rabarber. Härligt namn. Tryckt av Jobs Handtryckt i Dalarna. Jag gillar verkligen Jobs tyger och det beror nog inte bara på att dalkullan i mig vill göra sig hörd.

På en del hysteriska hemsidor för gravida. Så finns det alltid listor. Listor som man helst ska följa till punkt och pricka. Listor på vad som måste finnas i en BB-väska, där står det t ex att man ska ha med sig tofflor. Känner mig lite stressad för jag har inga tofflor. Kommer inte förlossningen fungera då? Kommer inte bebisen ut om jag inte har tofflorna med mig? Protesterar barnmorskorna? Blir jag insläppt till förlossningssalen utan tofflor?

Det finns listor på grejor som måste inhandlas innan bebisen kommer. För gör man inte det... vem vågar tänka på konsekvenserna om inte, jag måste bara få dela med mig vad jag hittade när jag gjorde en sökning på "inköpslista gravid" det är galet, ja vad händer om man inte har handlat allt detta innan bebisen kommer? Listan är direkt kopierad från en mamma som berättar vad som måste finnas hemma innan bebisen kommer. Är ni beredda?

Amnings-bh, blöjhink, plastad frotté, tvättlappar, salva, täcke, vagn, skötväska, myggnät, regnskydd, nätkasse, paraply, dyna till sittdelen, åkpåse, reflexer till hjulen på vagnen, babygym, musikmobil till sängen, säng, madrass, täcke, 2 st påslakanset, 4 st lakan, 4 st örngott, bilbarnsstol, bilnät, leksaker, babysitter, skötbord, dyna till skötbord, blöjor, Barnängens salva, badbalja, 2 st gosefiltar, nallebjörn, 2 st nappar, 1 badtermometer, bomullspinnar, petskydd för kontakter, Tippskydd-bokhyllorna, Trappgrind, skötbädd, 10 st små handukar, 2 badkape, 1 överkast, 1 filt, 1 virkad filt, 2 set byxa tröja i strl 56, 1 st pyjamas i strl 50, 1 pyjamas i strl 56, 4 par strumpor, 2 st kortarmade bodies, 2 st långarmad bodies, 1 st fleeceoverall, 1 st halvvarm overall, 1 st kortarmad tröja, 1 st olle, 1 st vinteroverall i strl 62, 2 st vintermössor, 1 st hjälmmössa, 1 par vantar...ähhh, jag lägger av.

Jamen det är Galet!! Galet!! Madness...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag å Johanna ligger efter. Det blir å shoppa i helgen ;)

Nä det är helt galet det där...

Anonym sa...

Och hur gick det för oss egentligen..eller barn födda före oss. Fantastiskt roande och oroande att vissa verkligen köper allt det där nästan.! Det enda jag minns att vi hade brist på direkt var så mini handdukar..sen hade vi varken skötbord hemma eller ens BH- jag haltade ner till butiken på sjukan...

gonatt